مسابقه حضوری بلند 1

کد مسابقات: 41

تاریخ: چهارشنبه بيست و يكم فروردين ماه 1398

مسابقه یا بازی سودوکوی معارف اسلامی

شعار: فلینظر الانسان الی طعامه (عبس: 24)
انسان باید به غذای خویش بنگرد.
هدف بازی: آشنایی با تغذیه سالمی که قرآن به ما معرفی کرده است (و عبارات آن در قرآن) بصورت آموزش غیرمستقیم.
 تقویت هوش و افزایش حافظه
وسایل مورد نیاز: 1- صفحه بازی از جنس بنر با 81 خانه اصلی و 27 خانه فرعی
2- 81 عدد کارت مصور با 9 کلمه متفاوت (هر کلمه 9 عدد کارت) . موضوع : تغذیه درقرآن
کلمه اول: پروتئین های قرآنی: بهیمة الانعام: گوشت انعام (شتر،گوسفندو...)
کلمه دوم: پروتئین های قرآنی: لحم طیر: گوشت مرغ
کلمه سوم: پروتئین های قرآنی: لحما طریا: گوشت تازه (ماهی)
کلمه چهارم: پروتئین های قرآنی: لبن: لبنیات
کلمه پنجم: پروتئین های قرآنی: حب: حبوبات
کلمه ششم: چربیها: زیتون
کلمه هفتم: قندها: شفاءللناس(عسل)
کلمه هشتم: ویتامین ها: فاکهه: میوه جات
کلمه نهم : ویتامین ها: بقل: سبزی جات

3- 28 عدد کارت امتیاز با 2 رنگ متفاوت (هر تصویر 14 عدد)
تعداد گروههای شرکت کننده: 2 گروه (مقطع ابتدایی ترجیحاً سوم ابتدایی به بالا)
شرح مسابقه یا بازی: ابتدا صفحه بازی رار وی زمین پهن کرده و 2 گروه شرکت کننده و افراد آن را از بین بچه¬ها فراخوان می¬کنیم سپس افرادهر گروه خودشان را معرفی کرده و یک نفر را بعنوان سوال انتخاب می¬کنند و مسابقه رسماً آغاز می¬شود.
نحوه اجرای مسابقه مانند بازی یا جدول سودوکو می¬باشد با توجه به قانون سودوکو هر گروه اجازه دارد هر مفهوم را فقط یکبار در هر سطر یا متون و یا بلوک قرار دهد و اگر تکراری شد سوال گروه دیگر باید تذکر داده و آن کارت از دور مسابقه حذف شود.
مجری مسابقه از هر 9 عدد کارت 4 سری (متمایز) را به یک گروه و 4 سری دیگر را به گروه دیگر داده و یک گروه کاری را خودش قبل از مسابقه در جاهای مناسب در جدول می¬چیند سپس هر گروه کارتهای خود را بُرزده و یک کارت را بصورت شانسی درآورده و توسط یکی از افراد گروهش داخل جدول می¬گذارد این بازی بی¬نوبت ادامه می¬یابد تا وقتی که گروهها احساس کنند دیگر کارتی بصورت غیرتکراری نمی¬توان داخل جدول گذاشت. سپس در پایان مجری کارتهای هر گروه را در هر ردیف و یا سطر و یا بلوک بصورت جداگانه چک کند و در هر ردیف و سطر و بلوک تعداد کارت تکرار و هرکه بیشتر بود امتیاز آن را گرفته و کارت امتیاز را داخل جایگاهش قرار می¬دهد و بعد از آن تعداد امتیازات دو گروه را شمرده و هرکدام بیشتر بود برنده این بازی است.

 

 

ارسال نظر